9 Temmuz 2014

Bir Adam Ramazanda İki Defa Vurulur

Ömrümün neredeyse yarısını ailemden uzakta geçirdim. Benim yaşımda bir erkek için bir hayli meşakkatli bir hayat. Tahmin edersiniz ki en zor geçen dönemler ramazan aylarıdır. İşin fiziksel güçlüğü bir yana manen üzerinizde büyük bir yük vardır. Aileden uzak yapılan iftarlar tadını bulamadığın yemekler bazen yalnızlıklar. Hiç bir şey hiç bir şeyin yerini tutmaz. Bazı günler evinizin sessizliğinin ezanla bozulduğunu hissedersiniz. İftara yetiştiremediğin yemekler olur. Anneler mesela her zaman ne kadar yemek yapılması gerektiğini tuttururlar. Hızlıca yemeği yiyip biran önce sokağa çıkmak istersiniz biriken bulaşıklar moralinizi bozar. Zordur bir erkek için aileden uzak ramazanlar.

Benim yaşımda bir erkek artık evine dönmeyeceğini bilir. Ramazan baba evine üç gün misafir olmanın adıdır. Ramazan artık kendi aileni kurman gerektiğinin fiiliyata dönüşmüş baskısıdır. Aynadaki görüntünüzden iyi bir aparkat yemenizdir. Zaten oruç kafayı sağlam sersemletir.

Bir adam ramazanda iki defa vurulur.

"Beraber bir akşam iftar yapalım mı?"

Işte bir erkeğe gelen en zor soru. Hiç bir zaman sadece bir iftar yapmayı anlatmaz. Artık beraber kendi evimizde iftar yapalım demektir. Sana iftarı ben hazırlamalıyım artık demektir. Mutfağın artık temiz olmalı demektir. Teravihe beraber gidelim demektir. Cami çıkışında beni bekle demektir (hatta sigara içmenize bile izin vardır beklerken) 

Bir adam ramazanda iki defa vurulur.

-Beraber iftar yapalım mı?
-Keşke her gün yapabilsek...

0 yorum: