20 Mart 2011

Senaryo Aynı Film Aynı

Sene ikibinüçtü. Ben o zamanlar liseye yeni başlamıştım. Dün haberlerde dinledim ırak savaşıyla aynı gün başlamış saldırı. Ben o günlerde gazetelerde Essahaf ın açıklamalarını okur sevinirdim. Hani şu ırak enformasyon bakanı Muhammed Essahaf. Bağdatın düştüğü dokuz nisandan bir gün önce çıkıp başkentte hiç amerikan askeri yok diyen adam. Sonradan öğrendik ki açıklamaların hepsi fosmuş. O yaştaki birinin daha uğrayacağı çok hayalkırıklığının olacağının habercisiydi Essahaf. Şimdi ona ingilizler komik ali lakabını takmışlar. Tarık Tufan yanlış hatırlamıyorsam kraliçenin pirelerinde bi yahudiden bahseder. Durun üşenmeden bulayım o yazıyı
...
Alman Nazileri Polonya'yı işgal etmiş ve ülkeyi kampa çevirmişti.


Yahudilerin bulundukları sokaklar sürekli denetim halinde tutuluyordu ve iletişim araçlarının sokulması yasaklanmıştı. Umutsuz halkı ayakta tutan tek bir şey vardı o da Jakop'un radyosu. Daha doğrusu var olduğu sanılan ama gerçekte olmayan bir radyo. Jakop hayali radyodan her sabah umutlu haberler dinlemişçesine halka anlatıp, onları ayakta tutmaya ve umutsuzluk intiharlarını engellemeye çalışmaktadır. Savaşın gidişatına ilişkin müjdeli ve güler yüzlü haberlerle insanların aralarında dolaşmaktadır. Ta ki bir gün vurulana kadar....


Beyaz haberlerim var kardeşlerim!
.....


Böyle devam eden bi yazıydı işte. O an olmayan radyodan beyaz haberler söyleyen yahudi ile basına açıklama yapan essahaf belkide büyük oranla aynı umut için söylüyordu ama muhtemeldir ki yahudi jakop bir holivud filmine kahraman olmuş saygıyla anılmakta essahaf ise komiklikle hatırlanmakta hatırlanmak çok cömertçe olur hiç hatırlanmamakta hatta. jakop ölmüş. Essahafın akıbetini açıkcası bilmiyorum umurumda da değil zaten. Ölmüşse saddam yanlısıydı diyecekler yaşıyorsa ya amerikan ajanıydı yada amerikayla anlaştı. Değişen bişey yok. Bunları niye mi anlattım  sekiz sene geçti ırak savaşı üzerinden. Güzelim bağdat ne halde şimdi. saddam kötüydü zalimdi yerine sem amca geldi. Zaten sem amcada ebi müslimdi. Her şey rayına oturdu. Güzel çok güzel oldu.


Her şey ne kadarda birbirinin kopyası şeklinde devam ediyor. Ne biçim bi dünyada yaşıyoruz len. Aynı şeyleri tekrar yaşıyorum sadece isimler değişiyor. ırak-saddam şimdi oldu libya-kaddafi. Sem amca şimdi de cüce kardeşiyle birlik olmuş. Hiç bişey değişmiyor şu dünyada. Biz gene küfrediyoruz. Biz her zaman küfrediyoruz. İki yüzlüsün batı diyoruz israile niye ses çıkarmıyorsun diyoruz katil amerika diyoruz kahrol fransa diyoruz. Sloganlarımız değişmiyor. Bombalar değişmiyor. Gözyaşları değişmiyor. Hani lan değişmeyen tek şey değişimin kendisiydi. Bu aptal lafı kim etti lan. Niye hep aynı senaryoyu izliyoruz.


Moralim bozuluyor sevgilim. 
Kötü hissediyorum kendi mi. 
Dünyanın ırzına geçiliyor sevgilim. 
Bize bu pornografiyi izlete izlete kirletiyorlar ruhumuzu.
Yoruldum sevgilim. 
Dizlerinde bir çocuk gibi uyumak istiyorum.
Ellerimi tut...
Üşüyorum...



0 yorum: